A stuttgarti márka modelltörténetében sosem volt nyitható tetős kivitelű az 1993 óta létező C-osztály, sem annak elődje, a 190-es sorozat. Az idei évtől azonban a szedán, kombi és kupé palettát egy puha tetőssel bővítették. A forma, a műszaki tartalom és nem utolsó sorban az időzítés tekintetében a C 300 Cabriolet egy igazi mérföldkő, és abból is egy szépre csiszolt darab.

 

A vetkőzés 20 másodpercet vesz igénybe és akár 50 km/h-ás sebességig szórakoztathatjuk vele a környezetünket is

A C-osztály fejlődésének története egy igazi sikersztori. Huszonhárom évvel ezelőtt a 190-es Merci utódjaként megjelent W202-es típuskóddal ellátott Bébi-Benz kapcsán még senki nem gondolta volna, hogy két évtizeddel és három új generációval később úgy kerül szóba mindenütt a márka középkategóriása, mint a zászlóshajó kicsinyített mása. Sőt, azt sem gondoltuk anno, hogy az eddig megjelentekből 8,5 milliót adnak el világszerte és minden ötödik Mercedest választó ügyfél a C-klasse-ra teszi le voksát. A fentiek tükrében azonban már érthető, hogy miért olyan fontos a stuttgartiaknak a modellpalettájuk ezen része.

H/Sz/M (mm): 4686/2016/1409, tengelytáv 2840 mm-es és annak ellenére, hogy az MRA platform közel 50 százaléka alumiíniumból készült a C 300-as tömege 1615 kg

Középkategóriás kupé, szedán, kombi és kabrió portfólióval a Mercin kívül már csak a bajorok és a négykarikások rendelkeznek jelenleg a prémium márkák körében. A volumenmárkák csatasorából szinte mindenki kiesett, tesztautónk méretosztályában már csak az Opel Cascada maradt a fronton. A létszám drasztikus fogyatkozásának hátterében vélhetően az áll, hogy egy-egy új modell kabriósítása igencsak veszteséges vállalkozás manapság az autógyárak számára. A Mercedes e globális trend ellenére sem félti a profitját, jó példa erre, hogy a C-osztály mellett az E és S-osztály is kapható topless kivitelben. Ebből jól látszik, hogy a rétegmodellek vékony jegén is lehet táncolni, csak merni kell.

Az ülések minden irányban elektromosan állíthatók, a fejtámlákba integrált Airscarf pedig a hűvösebb napokat hivatott elviselhetőbbé tenni, de egy valódi sál hatékonyabb védelmet nyújthat

És persze köztudott, hogy amennyiben elég lenne pusztán a bátorság a kabriógyártáshoz, bárki belevághatna, de nem ez a helyzet. Manapság már nem elég szépnek és okosnak lenni, nem árt, ha van fizetőképes kereslet is a portékára. A C 300 Cabriolet e tekintetben telitalálat. A forma önmagáért beszél, bár zárt tetővel kissé esetlen az autó sziluettje, de ez ugyebár könnyen orvosolható. A műszerfal és a kezelőszervek látványa és használata abszolút illik az autó karakteréhez, csakúgy mint a beltér ergonómiája is, a Mercedestől megszokott nívót kapjuk mindenben. Tesztautónk C 300-as típusjelzése egy kétliteres, sornégyes erőforrást takar, melyhez már a 9G-Tronic váltó kapcsolódik. Szerencsére az AMG csomagot nem társították 4Matic hajtással, így a 245 lóerő és a 370 Nm-es nyomaték bőven elegendő a méltóságteljes vonuláshoz és az időnkénti hancúrozáshoz. A sok városi, rövid etap mellett az 1,7 tonnás kasztnit cipelő hajtáslánc kerek 10 literes átlaggal abszolválta a teszthetet.

A klasszikus C-osztály műszerfala nem igen hagy kívánnivalót maga után. Talán a kormány baloldala mögötti kapcsoló karokra ez nem vonatkozik

A fedélzeten egy precízen működő adaptív tempomat és sávtartó automatika alkotta páros dolgozik a vezető keze alá autópályán, mindeközben egy Burmester hifiből érkező zene és motorhang teheti andalgóssá vagy adrenalinban túltengővé a megtett kilométereket. A hangszórókból érkező vérmes morajlás ugyanakkor vájt fülűeknek inkább vágyölő extra, éppen ezért talán nem is érdemes a kabriózás élményét a benzingőzős, gumifüstös vezetési élménnyel egy lapon említeni. A puha kalapos C 300-hoz a kemény kezes bánásmód egyáltalán nem illik. A légrugós felfüggesztések és az autó biztonsági arzenálja is ennek bizonyítéka. A hatékony klíma és szélvédelem, a biztonsági övet kézközelbe nyújtó mechanikája, a képminőségben etalonnak számító kamerarendszer, valamint a holttérfigyelővel és vészfékrendszerrel ellátott tesztautó még Sport+ üzemmódban sem gerjeszt olthatatlan vágyat a lámpától-lámpáig gyorsulásokra. Feltételezhetően, aki az (extrákkal növelt) 24 milliós árcédula láttán nem fordít neki hátat, az nem is ezt keresi.

A kétliteres blokk étvágya meglepően magas. A 10 literes átlagot csak nagyon kíméletes gázpedálkezelés mellett értük el

A négyféle karosszéria kivitelből (Limuzin, Coupé, T-Modell, Cabriolet) álló C-osztály kínálatában a legdrágább a ponyvatetős kabrió. A belépő modellnek számító (156 lóerős, 6 fokozatú manuális váltóval szerelt) C 180-asért 12,4 milliót kérnek, miközben ugyanezért a motor-váltó kombóért a kupé esetében 10,3 milliót, a szedánért pedig 9,1 milliót kell leperkálni.