Szentendrére mentem átvenni az új Ford Mustangot, még pedig egy cabrio kivitelt 2.3as Ecoboost motorral. Az az négyhengeres, csak. Én úgy gondoltam, hogy ez önmagában szentségtörés egy ilyen jó fazonú, igazi amerikai muscle-carba belerakni egy 4 hengeres motort, mert régen is voltak nem csak V8-asok hanem ugye a V6-osok, de hát még az is eggyel megbocsájthatóbb mint egy négyhengerest belerakni egy ilyen gyönyörű formába. Főleg egy olyan autóba, aminek a tradíciói tényleg a V8-as korszakból eredeznek.

 

Ügyesen ötvözi a forma a klasszikus Mustang-jegyeket a Ford mai dizájnirányzatával. Fura, de Ford-embléma sehol nincs a kocsin

Forrás: Autogram

Ne ezzel járjon, ha zavarja, hogy nézik

Nem értem, még most sem, miután nagyon szép egy hetet töltöttünk együtt evvel a sárga csodával, hogy jutott eszükbe ez. Értem ugyan, hogy a kínálatban szerepelnie kell egy takarékosabb, kvázi környezetbarát darabnak, de véleményem szerint Mustangot senki nem azért vesz, mert az a legésszerűbb közlekedési eszköz a mindennapokban.

Hanem azért, mert egy jó játszós autót, egy szép autót akar, ami bent áll a garázsban, a szürke hétköznapokban ránéz az ember és utána mosolyogva elindul a szolgálati autójával, vagy BKK-val, vagy bármilyen más A pontból B pontba való közlekedési eszközzel.

A sárga diffúzor kissé túlzás, de a döntött, 3D-s, retró hangulatú hátsó lámpák telitalálatok. A V8-ason nem vadló, hanem GT felirat van hátul

Forrás: Autogram

Amikor pedig hétvégén a relatív páratartalom is a helyén van, meg szépen süt a napocska, akkor bizony előhozza, - nem kell lemosni, mert előző hétvégén úgysem lett koszos-, beleül, és megy egy jót vele. Ráadásul, igazából nincs is nagy különbség a vételárban a V8-as 5 literes GT és a 2.3-as Ecoboost motoros dolog között. Tehát értem én, hogy kell a kínálatba egy ilyen, csak azt nem tudom, hogy ki az, aki megveszi. Pedig állítólag fogy rendesen.

Négy hengerrel is jól megy

Na így álltam hozzá, és még amikor először elindítottam, és az a sima, egyszerű négyhengeres hang előtört belőle, továbbra is fenntartottam ezt a véleményemet. Aztán elindultam, elindultunk együtt. Egész jól állt a lábán, nincsen itt már az a régi merev hátsó híd, meg ilyenek. Ugyanaz a hátsó futómű van benne, mint az S-Maxban, vagy fordítva. Független kerékfelfüggesztéssel, alumínium lengőkarok, és szépen áll a lábán, jól lehet vele menni. Kicsit olyan bárdolatlan az egész belülről; a kapcsolók külön a Mustangnak készültek, de ugyanaz az infó kijelző van benne, mint amit bármelyik újabb nagy Fordban megtalálunk, természetesen vágtató ló mindenhol, de olyan jó vele élni.

15 másodperc alatt nyílik ki a tető, a karosszéria nem túl merev

Forrás: Autogram

Ezzel az autóval a váratlan és spontán ismerkedések miattérdemes hosszabb menetidővel számolni,ha útnak indulunk. Túlzás nélkül állítható, hogy a sárga Mustang kabrió semmiképp sem introvertált embereknek való, hanem inkább a hatásos belépőt és közönséget szeretőknek. Talán ezért jár az exhibicionizmusáról híres Varga Viktor énekes is egy vászontetős Mustanggal, amit ráadásul saját arcképével díszített.

Igazi amerikai életérzés pótló

Menet közben nem is zavart annyira ez a hang már, mint amikor országúti tempót megyünk. De az elindulásoknál, beindításoknál még mindig hiányzik az igazi feeling. Na de aztán elkezdtünk közlekedni, az autó szépen tette-vette a dolgát, én jól érzem magam benne és megbocsájtom ezeket a kis műanyag érzéseket, minden ilyesmit. Privát életemben is egy ilyen félamerikai-féleurópai nagy batár szörnyeteget hajtok, és én szeretem. Akkor is, ha nem az abszolút értelemben vett tökéletes műszaki jószág, meg finomságokkal van tele, én akkor is szeretem ezt az érzést.

A Focus RS majdnem ugyanezt a motort kapta, csak nem hosszában, hanem keresztben. Ereje bőven elég a dinamikus autózáshoz, de alig fogyaszt kevesebbet a V8-asnál

Forrás: Autogram

 Így voltam a Mustanggal is, aztán mentem, mentem vele: városban, forgatásra, országúton, autópályán, lenyitott tetővel - mert szerencsémre volt benne jó idő is, nem az a nagy meleg, hanem az a kellemes kabriós, tényleg, amit szeret az ember -. Hajam már úgyse sok van, úgyhogy az nem zavar, hogy elfújja a szél, össze nem tud kócolni, ez biztos. És nem a teljesítmény, mert a 340-350 LE, ami benne van, az tökéletesen elég ennek a karosszériának a mozgatásához. Annyira úgysem sportos és szofisztikált a futómű, hogy hajszál-precízen kezdjünk el vele forgolódni. Ahhoz, hogy egy-két gyorsítást, kigyorsítást kanyarból megtegyünk, ahhoz meg ez a teljesítmény is elég. De mégis folyamatosan hiányérzetem volt, attól függetlenül, hogy nagyon nehezemre esett visszaadni az autót, mert jó volt vele menni.

Forrás: Ford

A legfölöslegesebb extra

Persze vannak kellemetlen dolgok is, amikor az ember egy parkolóban otthagyja, megérkezik hozzá. A színe is feltűnő, a formája is bombasztikus, mindenki nézi, körbe állja, szelfiznek körülötte a fiatalok... És akkor beülök, mindenki várja a csodát, hogy most én beindítom és akkor jön a hangrobbanás, aztán elvonul ez a félkopasz csávó ezzel a gyönyörű sárga kabrióval. Ilyenkor nem győztem elszöszmötölni, akármit csinálni az autón belül, hogy teljen-múljon az idő, és unják már meg ezek a bámészkodók a várakozást arra, hogy én elinduljak. Mert egyszerűen cikinek tartottam, hogy elindulok és egy Suzuki Vitara hangja sem különb, mint ami előtör az én Mustangomnak a nózijából. Aminek a boltíves, gyönyörű motorteteje alatt egy picike kis négyhengeres dolgozik.

Hogy nehogy elfelejtsük

Forrás: Autogram

Ennyi pénzért egy kupé sem ad ennyi lóerőt

Na de ne szapuljam tovább szegény autót, mert ugyanakkor jó volt vele menni, mosolyogtam, csak folyamatosan az az érzés volt bennem, hogy de jó lenne ez egy V8-ba, ilyen időben, amikor lehet a nyitott tető előnyeit is élvezni. Még a mai napig sem adatott meg nekem ez az érzés, de bíztatnak, hogy előbb-utóbb a V8-as coupe eljut hozzám, amiben még egy kicsit nagyobb is a fék is, és az igazi szív, az igazi tüdő van benne. Úgyhogy én ezt várom azóta is.

Eco Mustang

Értem én minden jóindulatát a Fordnak, hogy akarnak egy óvatosabb környezeti láblenyomatot hagyó Mustangot is adni az utcára. Meg azt is megértem, hogy amikor mentem vele országúton, autópályán, kellemesen, nem nyomkodva a gázt, akkor hihetetlen 7,5 literes fogyasztásokkal is el lehetett vele menni. De nem egy economy drive-ra, egy economy autóra vágyik az ember, ha ebbe beleül, hanem igenis ez egy játszós autó, egy élvezeti cikk, és ennek meg kell adni a módját. A módja pedig az, hogy legyen benne köbcenti, mert ezt már régen tudjuk, hogy az őszinte tunning a köbcenti!

Úgyhogy most végig gondoltam ezeket az élményeket, amik együtt értek minket a sárga Mustanggal, és azt mondom, hogy; jó volt, szép volt, de mikor jön már az az igazi, a V8-as?!

Műszaki adatok - Ford Mustang Convertible EcoBoost aut.

Motor, erőátvitel, fékek. Hengerűrtartalom: 2300 cm3. Hengerek/szelepek száma: 4/16. Furat: 87,55 mm Löket: 94 mm. Teljesítmény: 233 kW (314 LE)/5500. Nyomaték: 434 Nm/3000. Sebességváltó: hatfokozatú automata. Fékrendszer elöl/hátul: 352 mm átm. hűtött tárcsa/330 mm átm. hűtött tárcsa.
Méretek, tömegek. Hosszúság/szélesség/magasság: 4784/1916/1394 mm. Tengelytáv: 2720 mm. Nyomtáv elöl/hátul: 1582 mm/1655 mm. Tömeg: 1718 kg. Csomagtartó térfogata: 332 l. Üzemanyagtartály térfogata: 60,5 l.
Menetteljesítmények, fogyasztás. Gyorsulás (0-100 km/óra): 5,8 mp. Végsebesség: 250 km/óra. Gyári átlagfogyasztás: 9,8 liter/100 km. Tesztfogyasztás: 12,1 liter/100 km