De a Fiat Fullback esetében ez fordítva is igaz lehet. Új jövevény a pickupok piacán a Fiat Fullback. Amit azért nem túl gondos szemlélés után is észreveszünk, az az, hogy itt valami árulás van. Hiszen ez az autó már valahonnan ismerős, csak akkor más embléma volt rajta. Aki ezt látja, az jól látja, mert a Fiat Fullback az nem más, mint az új Mitsubishi L200, Fiat emblémával ellátva. Egyébként én nem vetek követ a Fiatra ezért, mert biztos, hogy sokkal gazdaságosabban jöttek ki, így, hogy egy kész jót vettek az emblémájuk alá, mintha elkezdtek volna saját maguk kísérletezni, különböző hajtásláncokat, megoldásokat keresni, egy olyan témában, amiben sose volt múltjuk.  

 

Nem úgy, mint a Mitsubishinek, hiszen ők ezt a pickup műfajt már sok évtizede nagyon jól művelik, nagyon sokszor voltak piacvezetők is. Így kész recept alapján készül a Fiat Fullback. Azt azért hozzáteszem, hogy erre a döntésre nagy szüksége volt a Fiatnak, hiszen a Fiat Professional modellek, azaz a haszongépjárműveik mindig is meghatározó szerepet játszottak a közúti fuvarozásban és a cégek flottavásárlási elképzeléseiben. Eddig ez volt üresen hagyva, ez a szegmens hiányzott - a pickup –, így hát tessék, itt van, megjött a Fiat Fullback.

Na de nézzük az autót. Tehát a jól bevált négyhengeres 2.4es dízel 185 LE-vel is a Mitsubishitől érkezik. Masszív felfüggesztés, kicsit gömbölyített karosszéria vonalak, nem olyan macsós és kemény, mint mondjuk a Ranger, de egy nagyon megbízható autó és azért ezeknek a lágy vonalaknak van még egy nagy hozománya. Mégpedig az, hogy autópályás tempónál sincsen erős szélzaj, illetve a fogyasztásra is jótékony hatással van.

Azért azt tudjuk, hogy aki pickuppal jár, az pont azért egy ilyen vegyes üzemmódú haszonjárműnek nevezett valamit választ, mert amikor haszongépjárműnek használja – szállít, vagy terepen megy vele -, a két pont között általában nagyon sok országút és autópálya terül el. Azt viszont meg személyautós kényelemben szeretné megtenni. Ezt meg is tudja ezzel az 5,3 méter hosszú pickuppal tenni, aminek azért az 1 tonnás teherbírású platóján elég sok minden elfér. Ugyanakkor, most nem azt mondom, hogy királyi pompával, de nagy kényelemben lehet – főleg az első ülésen ülőknek – utazni. De pár száz kilométert azért a hátsó ülésen is ki lehet bírni.

Ami nagy különbség, - mivel én ugye próbáltam az L200-at automata és kéziváltós kivitelben is, a Fullbacket szintén -, a zajszigetelés. A Fiat Fullback sokkal halkabb, kevésbé hallatszik be a nyers négyhengeresnek a hangja, és még a szélzaj is, ha lehet, még kisebb, mint a donornak számító L200-as esetében. Ráadásul egy nagyon jól felszerelt autót kaptunk meg tesztre, ami azt jelenti, hogy bőrülésekkel, automata váltóval volt felszerelve és a – már ugye nem karral lehet külön kapcsolni az összkerék hajtást, illetve a felezőket, meg a difizárakat, hanem egy elektromos kapcsoló segítségével – de akkor is, hogyha valaki ért hozzá, akkor hihetetlen helyekre el lehet jutni. Sőt, lassan az sem annyira ciki, hogyha öltönyben száll ki belőle az ember a színház előtt.

Tesztünk egy katonai zárt pályán készült, kora ősszel. Előtte esős időszakok voltak, na mondom, végre egy olyan terep, ahol jól próbára lehet tenni a Fullbacket. Na hát jól próbára tettük, csak nem jutottunk el arra a pontra, amikor a kapaszkodóképességének a határára el tud jutni az autó. Akár 30-40 méter hosszúságú sárban, akár köves, nagy egyenletlen területen mentem vele, mindenhol elboldogult. Nem azt mondom, hogy játszi könnyedséggel, de simán. A legszűkebb keresztmetszet a plató túlnyúlása. Arra bizony figyelni kell, hogy ne akadjunk fel vele. Old school terepjárósan kell vele menni, nyomni kell a gázt, tartani kell, ha megáll a gép, akkor is még egy kicsit ráerőltetünk a gázra és a levegőben lévő elfordult kerekekről hirtelen átmegy arra a nyomaték, amelyik tapad. A végeredmény az az volt, hogy amilyen szemmel látható akadályokba ezt a 6,5 millió forintos autót bele mertük vinni, azokon a Fullback átkelt. Ehhez nagy segítség volt az is, hogy nem csak országúton viselkedik jól a hatsebességes automata váltó, hanem terepviszonyok között is. Tényleg mindig oda rakja, abba a sebességi fokozatba, amit az ember kézi váltó esetében választott volna. Egy szóval jól együtt lehet vele élni, jól együtt érez velünk maga az automatika is.

Jó választás egy városképből sem nagyon kiugró autó, divatos formákkal, és nem utolsó sorban ez egy nagyon jó terepen használhatósággal van vegyítve. Én csak dicsérni tudom a Fiat nem kutatóit, hanem felkutatóit, hogy ezt az alapot választották, hogy kiegészítsék a haszongépjármű modellsorozatukat.