Trendi őrület, vagy használható városi „dugóhúzó”? Erre keressük a választ egy Vespa 300 GTS Super Sport nyergében!

 

Hetven éve zümmögnek a darazsak

Ekkor jött a Vespa! Teljesen érthetetlen számomra is, hogy mi a varázsa, de működik az biztos. Közel nem egy tökéletes műszaki alkotás, azonban amire kitalálták azt jól csinálja még a 12 collos kerekei ellenére is. Ráadásul jól néz ki, főleg ha retró-szemüvegen keresztül vizsgáljuk, ma pedig ez nagy divat. Ráadásul jól néz ki, különösen, ha retró-szemüvegen keresztül nézzük. Nézze meg közelebbről a videós tesztünkben: 

Ráadásul nem utánoz semmit és senkit, hiszen 1946-ban Enrico Piaggio (tulajdonos és igazgató) elképzelései szerint a Piaggio gyár mérnökei megvalósították az első robogót, amire a mai napig nagyon hasonlítanak a leszármazottak.Enrico egy darázsformát látott az első példányban, ezért lett a neve Vespa.Nemcsak az alapforma kíséri azóta is a márka típusait, hanem az eredeti koncepcióban megfogalmazott elvárások is.

Ezek pedig a következők voltak: ne legyen hangos, ne piszkolja be az ember ruháját, hölgyek is fel tudjanak rá ülni szoknyában, és kapjun egyoldali kerékfelfüggesztést. Utóbbira azért volt szükség, hogy könnyebb legyen kereket cserélni, az akkori pocsék minőségű utakon ugyanis gyakori volt a defekt. Így jött létre a motorizáció új kategóriája, a robogó.

Hetven éves a klasszikus robogómárka. Ősi vetélytársa, a Lambretta még 1972-ben bezárt

Forrás: SuperCar

Két extrát azért érdemes megvenni

A mai Vespa evolúció csúcsa a 300 GTS. Több kivitel is létezik belőle, de alapvetően csak a felszereltség és dizájn terültén van köztük különbség, a műszaki tartalom ugyanaz. Az olaszok mindig is jók voltak az emocionális érzések gerjesztésében, amit a Piaggio központjában, Pontederában is nagyon tudnak.

Szokatlan a matt fekete szín egy Vespán, de a forma és az arány klasszikus

Forrás: SuperCar

Megjelenésével és jól megalkotott vázával, önhordó kasznijával, valamint az eddig gyártott sok millió darab tapasztalatával felvértezve hódít az egyre nehezebben közlekedhető nagyvárosok utcáin.Ráadásul már beleköltözött a modern technika is,mint például a kipörgésgátló (ASC) és az ABS. Annak fényében, hogy a kényszerűség szülte robogósok legtöbbje nem rendelkezik motorozási tapasztalattal, ez csak jót tesz a biztonságnak.

A kényelmet nagyméretű plexi és hátsódoboz szolgáltatja. Ha valaki üzemszerűen kívánja használni a mindennapokban Vespaját, akkor ezeket a felár ellenére is érdemes beszerezni. Hasznos ugyan az ülés alatti tároló, de rendes sisak például nem fér el benne, valamint aki nagyobb méretű laptopot hurcol magával, annak is szüksége lesz a nagy topcase-re.

Országútra is nyugodtan kimerészkedhet

Mire elég a GTS 21 lóereje?! Városban több mint elég. Nyolcvanig nagyon fürge, százig jól megy, felette végsebességik csak maszatol. Két személlyel sík úton nem is tud többet 120 km/h-nál, főleg nagy plexivel. A fogyasztása intenzív használatnál sem megy 3,5 liter fölé, de ha óvatoskodunk, akkor sem lesz nagyon kevesebb.

Hatásos a lyuggatott tárcsafék, és aranyat ér az ABS

Forrás: SuperCar

Még a kétszemélyes használat sem változtat ezen. Jól használható utassal is, csak a hátsó rugókat át kell állítani erre a módra. Utasunkkal nyitott sisakban egyébként még száznál is simán tudunk beszélgetni, és ha nem vagyunk időprés alatt, akkor egy-két száz kilóméteres kirándulás is élmény tud lenni vele. Persze nem az önfeledt száguldozásról szól ilyenkor a dolog, hanem természet közeli közös élményszerzésről, kirándulásról.

Városban remek, de ennek ára van

De zseniális a városban lesz a Vespa! A méretei a nagyvárosi forgataghoz vannak kitalálva. A kormányvégek pont más magasságban vannak, mint a személyautók tükrei, a saját visszapillantóink pedig ügyesen csusszannak el a kisteherkocsik ugyanezen alkalmatosságai alatt.

Hihetetlen mennyivel hatékonyabban lehet haladni vele, mint egy nagy motorral!

Klasszikus gumicsíkok, robogóhoz illően könnyű fel- és leszállás

Forrás: SuperCar

Nekem nagyon nagy szabadságot adott a napi forgatagban. Már csak azt kell megtanulni, hogy ne érjek oda mindenhova tíz perccel előbb. A fenti szövegből is jól látszik, hogy igazából fogalmam sincs, hogy mi az igazi varázsa. Csak próbálom kitalálni. Lehet, hogy a „La Dolce Vita” érzés? Nem tudom. Egy biztos, hogy amikor esett az eső, akkor is mosolyogtam a nyergében!