A SUV-okat egyszerűsítik, lásd BMW X1 fronthajtással, az MPV-ket pedig mindennel felszerelik – például összkerék-hajtással -  csakhogy a létjogosultságuk ne legyen kétségbe vonható. Megfordult a világ, vagy tényleg ennyire megváltoztak a felhasználói igények? A Galaxy megújulása mögött nemcsak egy  tessék-lássék botox kezelés áll, hanem összkerék-hajtás, ötletes kényelmi funkciók, valamint hasznos vezetéstámogató és biztonsági rendszereket,  a modelltől megszokott pazar térkínálat mellett.

 

A bevezetőben feltett kérdés természetesen költői, ugyanis igen, megváltozott a világ, és  vásárlói igények is, ezért a buszlimuzinok vagy családi egyterűek szegmensében jó ideje megérett az áttörés nemcsak a Ford részéről, hanem a többi gyártót illetően is. Az olyan többcélú SUV-ok, mint például a Fiat Freemont vagy a Hyundai Grand Santa Fe/Kia Sorento páros (és még sokan mások) helykínálat, az utastér variálhatósága, hajtáslánc (AWD és FWD) tekintetében már jó ideje viszik a prímet. Ráadásul az emelt hasmagasság, a robosztus külső és a kiváló ár/érték okán kiváltképp fel kell kötnie a nadrágot minden MPV-nek ahhoz, hogy felvehessék az uralkodó SUV trenddel szemben a versenyt. A Ford megtette az első lépést. Intelligens AWD-vel és olyan kényelmi-biztonsági fícsörökkel ruházta fel a Galaxy-t amelyekkel jó esélyük van versenyelőnyt szerezni a piacon.

Magyarországon 8,87 százalékos részesedése volt az MPV-knek a kicsivel 77 ezer darabos teljes újautó-eladási volumenből.

A külső-belső formai megújulást lényegében nevezhetjük uniformizálásnak is, hiszen a Fordnál aktuális külső jegyeket és a Mondeo műszerfalát kapta az idén debütált jövevény. A méreteket illetően a 2850 mm-es tengelytávot kivéve minden dimenzióban gyarapodott az új Galaxy.  Az előd modellhez képest így lett 28 mm-rel hosszabb (4848 mm), 11-el szélesebb (1916 mm) és 22-vel (1747 mm) magasabb, így egy Volkswagen Sharanhoz képest a Galaxy csupán a teljes hosszát tekintve kurtább 6 mm-rel, egyébként szélesebb és magasabb is a wolfsburginál. A fentieket summázva, csak arról szólhat ez a fejezet, hogy a térkínálat csillagos ötöst érdemel. A csomagtér hét üléssel 300 literes, öt személyre redukálva a személyszállítást 965, teljesen elfektetett támlákkal pedig 2339 literrel számolhatunk, ha rámolni kell.

A kifutó Galaxy-ból csupán 112 darabot adtak el tavaly Magyarországon, ennek ellenére a harmadik helyen végzett a kölni buszlimuzin, melyet az Opel Zafira (339 db) és Citroen C4 Grand Picasso (219 db) előzött meg.

A vonóerő intelligens szortirozása egyértelműen javítja a stabilitást és sokkal nagyobb kilépő sebességet tesz lehetővé, mint ami még illő lenne egy 18 mázsás MPV-hez. Ebből következik, hogy rendeltetés-szerű használat mellett az új Galaxyt egy nagy léptékkel biztonságosabb és kényelmesebb utazó verdának ismertük meg, mint a leköszönő modellt a maga idejében. Az utastér csendje is jelentősen javult, egészen 160 km/h-ás tempóig normál hangerőn élvezhető a Sony hifiből áradó muzsika és kiváltképp megnyugtató, hogy ilyen tempó mellett is 2500-as fordulatszámon pihenteti a motort a hatfokozatú PowerShift.

Akad még vakításmentes távfény, gyalogosokat is felismerő városi vészfék-asszisztens, fáradtság-érzékelő, adaptív kormányzás, masszázs funkcióval kiegészített multikontúr ülés is az extralistán, amelyekkel a hosszabb utazásokat és a rövid etapokat is úri muriként abszolválhatjuk.

Átugorva az utastéri rekeszek, és tárolókapacitás taglalását – amivel tovább erősíthető a nagycsaládosok kedvence jelző – rátérhetünk a beltér legmegosztóbb részére. Az új modellek mindegyikében használt érintőképernyős kijelző egyik rákfenéje a nehézkes kezelés. A félreértések elkerülése végett leszögezném, hogy logikus a felépítése, kellően kontrasztos a képi megjelenítése, de valamiért egyszeri érintéssel nem mindig veszi a parancsot, és ez deklaráltan balesetveszélyes. Jó hír azonban, hogy ha figyelmünket a rendszer vagy bármi más elvonná az útról, akad sofőrsegéd, ami megvéd a gyorshajtástól, a ráfutásos balesetektől, sávelhagyástól és egyéb nemkívánatos helyzetektől. Túlzás nélkül állítható, hogy vezetéstámogató-rendszerek terén is eggyel magasabb kategóriát képviselt a tesztalanyunk.

Hazánkban a motorkínálat két benzines és három gázolajos aggregátot tartalmaz. A másfél literes benzines a belépő erőforrás 160 lóerővel, amit a 240 lovas, kétliteres EcoBoost követ, ez a csúcsteljesítményű blokk is egyben. Az öngyulladósok frontján pedig csakis kétliteres, sornégyesek állnak hadrendben, szimpla turbóval 150 és 180 lóerős teljesítményűek, az új fejlesztésű bi-turbós egység pedig 210 lóerőt produkál. A Galaxy induló ára 9,6 millió forint, a Titanium felszereltségű tesztautó listaára 15,1 millió forint.