Autós berkekben a gyakran elhangzó mondatok egyike, hogy ha kényelmes autót szeretnél, vegyél franciát! Ebben az Espace-nak nagy szerepe van, hiszen 1984-es megjelenésével korát megelőzve, új kategóriát teremtett. A hatalmas térkínálatú utazóautót az első MPV-ként tartják számon, viszont a jelenlegi már crossover besorolás alatt került piacra. Ennek ellenére a messze földön híres kényelem és a „renault-status quo” így sem szenvedett csorbát.

 

Sőt! Már az elején elmondhatom, hogy az új Espace egyik legnagyobb vonzereje, hogy a szélesebb körű elfogadás érdekében nem húztak rá német kabátot, hanem megmaradtak a jól bevált gall kaptafánál. Egyszerűnek tűnő, de valójában részletgazdag külsőt alkottak, stílusos és hangulatos belsővel.

Nincs hivalkodás, csak merő elegancia kívül-belül. A szépen megrajzolt vonalak minden irányból összetéveszthetetlen karakterrel ruházzák fel az autót, és igazi felüdülés, hogy ez a kreativitás nem fogyott ki a dizájnerekből, mire a beltérhez értek. Egyszerűen csak jó ránézni és jó benne utazni, főleg ha arra használjuk, amire való. Merthogy a crossover kategóriába sorolás nagyon is túlzás, hiszen ahhoz kevés a 16 cm-es hasmagasság és az emelt üléspozíció. Gondolom, nem én vagyok az egyetlen, aki ilyen ficsörökkel nem vágna neki egy off-road túrának az Espace-szal, hiszen az autó kiállása is mást sugall. A 4Control névre keresztelt négykerék-kormányzás pedig a másik becsapó részlete az autónak, aminek láttán azt gondolnánk, hogy a hazai pályát egy igazi hegyi szerpentines kanyarvadászat jelenti majd az Espace-nak, azonban ez is tévedés.

A 4Control opció egy olyan kényelmi-biztonsági extra, mellyel a kanyarstabilitást lehet növelni, valamint a fordulókör rádiuszát csökkenteni, mivel 70 km/h-ás sebességig a hátsó kerekek 3,5 fokban elfordulnak az ellenkező irányba, afelett pedig az első kerekekkel megegyező irányba fordul az autónk fara, így akár egy Clio körén belül is megfordulhatunk a 4,85 méteres autóval. A realitás talaján maradva az összes paraméter, valamint az Initiale felszereltség minden eleme a kényelmet és biztonságot erősíti közvetett vagy közvetlen módon.

Legalábbis ezt érezteti velünk a becsípődésgátlóval ellátott ablakemelő, a szabályozható lengéscsillapítás, a szervókormány, motor-váltó, felfüggesztés, motorakusztika, masszázsülések, a klíma és hangulatfények működésére ható Multi Sense, a 680, lehajtott támlákkal pedig 2035 literes csomagtér, az R-Link, vagy a táblafelismerő és a parkoló asszisztens. Itt minden arról szól, hogy kényelmesen utazzunk és semmi sem arról, hogy terepezzünk.

Az Espace motorkínálatában csakis 1.6 literes dízel és benzines aggregátok szerepelnek, ami talán Achillesz ínja is lehet a francia MPV-nek. Az öngyulladós motorok két teljesítménylépcsőben - 130 és 160 lóerővel - érhetők el, míg a benzines TCe erőforrás 200 lóerőt produkál és akár 7 fokozatú duplakuplungossal is párosítható (dízeleknél 6 fokozatú automata és manuális is létezik). Tesztalanyunk az erősebb dízel volt a legmagasabb (Initiale Paris) felszereltségi szinttel, így annak alapára már 13 millió forintot kóstál, ami igencsak megtizedeli a potenciális vevők körét, hiszen az értéktartás továbbra sem az erőssége a Renaultnak, mint ahogy a valamivel olcsóbb, azonban dizájnban gyengébb Citroen C4 Grand Picassónak sem. A német vetélytársak (Opel Zafira Tourer, Ford Galaxy, VW Touran, Seat Alhambra) leginkább a motorkínálatukkal verik kenterbe a francia szépséget.