A kvasinyi zászlóshajó harmadik generációja ezzel a formavilággal kétségtelenül a mennybe megy, merthogy a korábbi két szériát is vitték és szerették a népek, mint a cukrot, annak ellenére, hogy gyárilag kreált formai fogyatékosságokkal dobták őket a piacra. A kifogástalan külső fegyvertényét kiforrott műszaki tartalommal, eleganciával és továbbra is hatalmas méretekkel tálalják, így jó esélye van arra, hogy állandó hivatkozások céltáblája legyen, mint az osztályterem legjobb tanulója, a „bezzeg” gyerek.

 

Meglepő és szórakoztató eljátszani azzal a gondolattal, hogy kinek mi jut az eszébe, ha meglát egy fekete Superbet. A harmadik generációs cseh zászlóshajó önmagához és a vetélytársakhoz képest is egy olyan fejlődésen ment keresztül, ami mellett nem lehet szó nélkül elmenni, viszont szemtől-szembe állva vele, garantáltan szó nélkül maradunk…

…vagy hangosan csodálkozunk, hogy ez aztán kívülről sem kicsi, belül meg aztán óriási. Rövid ismerkedés után pedig kiderül, hogy barátságos, okos és a felsőkategóriás autókra jellemző kompromisszumoktól és negatív benyomásoktól is mentes a masina. Merthogy kétségtelenül szépek és óriási presztízzsel bírnak a Suberbbel egy ligában játszó középkategóriások, azonban vagy nagyon drágák, vagy hiányzik belőlük a praktikum, és nem utolsó sorban a tulajdonosi jellemre és annak reputációjára sincsenek jó hatással.

Ellenben egy Superb – különösen a harmadik generációs – egyre nagyobb presztízst vív ki magának, praktikum terén élvonalbeli és ár/érték arányban is nagyon jó. Az egyén imázsát illetően pedig kimondottan jó hatással számolhatunk, hiszen nem véletlenül váltottak minisztereink is az előző generációkra (Audik helyett), gondolván, hogy aki ezzel érkezik, az csak rendes ember lehet. Még ha fekete is a drágaságunk, kinek jutna eszébe egy Superbből kiszálló emberről azt gondolni, hogy gengszter vagy kokainbáró? Ugye! Sajnos így működünk mi emberek, hogy a külső alapján ítélkezünk, és ez által könnyen megcsalatunk.

Az autó teljes hossza 28 mm-rel gyarapodott az elődmodellhez képest, így minden bizonnyal feltűnő jelenség lesz a parkolóban a 4861 mm-en elnyúló ötajtós újdonság. A szélesség 47 mm-rel (1864 mm) a magasság 6 mm-rel (1477 mm), a tengelytáv pedig 80 mm-rel (2841 mm) lett nagyobb, ezáltal az egyébként sem szűkös helykínálatáról híres Superb kombi valóban fejedelmi térkínálattal kecsegtet.

A fedélzeten a letisztultság és könnyű átláthatóság dominál, minden funkció kezelhető az érintőképernyőn és a hagyományos gombokkal, röviden tehát a high-tech rendszereket tökéletesen ötvözték a klasszikus megoldásokkal. A kétliteres TDi motor 150 lóerős és 350 Nm-es nyomatékát a jól bevált 6 fokozatú DSG továbbítja az első kerekekre. A sebességváltásokat illetően ez a hajtáslánc garantálja, hogy normál körülmények között semmiféle beavatkozást nem igényelt a rendszer, sőt a fogyasztás szempontjából is ez ígérkezik a legideálisabb választásnak. A teszthét során 4,8 és 5,5 literes átlagokat produkált az egyébként egy méretosztállyal kisebb súlycsoportba tartozó sofőrös kombi.

A Superb Combi belépő modellje – 1.4 TSI (125 LE) motorral és 6 gangos manuális váltóval – 8,1 millió forinttól indul. A négy felszereltségi szintből (Active, Ambition, Style, L&K) tesztautónk a harmadik fokon áll, ezáltal alapára 10,4 millió forint, viszont a virtuális pedálnak, állóhelyi fűtésnek, fáradtságérzékelőnek, 18 colos könnyűfém felniknek, navinak, KESSY-rendszernek és az egyéb extráknak köszönhetően közel 11,5 milliót kóstált tesztalanyunk.